خلیل آلبوشُوکه

خلیل آلبوشُوکه

خلیل آلبوشُوکه

خلیل آلبوشوکه، فرزند صَنَیْفِر، در چهارم شهریور ۱۳۴۲ در بندر ماهشهر زاده شد. پدرش کارگر شرکت پتروشیمی ماهشهر بود. خلیل تا اول متوسطه درس خواند و در ۱۳۵۹ به عضویت بسیج ماهشهر درآمد. آنگاه از سوی پایگاه مقاومت بسیج ماهشهر به جبهه اعزام شد و در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت­‌المقدس شرکت کرد.

او در بیستم اردیبهشت ۱۳۶۱، در جریان عملیات بیت­‌المقدس (آزادسازی خرمشهر) در منطقه عملیاتی خرمشهر و بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر شهید خلیل آلبوشوکه را پس از انتقال به ماهشهر در زادگاهش به خاک سپردند. خلیل در جبهه به عنوان شکارچی تانک مشهور بود(سن شهید: ۱۹سال)

وصیت­‌نامه

بِسْمِ ‌الله الرَّحْمنِ الرَّحیم

وَ لا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتاً بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ. (سورۀ آل عمران، آیۀ ۱۶۹)

من فردی (هستم) که در دوران طاغوت، هیچ، اسلام واقعی را نمی­شناختم و فکر می‌کردم که اسلام دینی است که فقط باید نماز و روزه گرفت. ولی در این سه سال انقلاب اصیل اسلامی ایران و واقعیت اسلام را شناختم و در راه اسلام مبارزه کردم و بعد از پیروزی انقلاب وارد بحران و نابسامانی انقلاب شدم و بعد وارد بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بندر ماهشهر شدم و همیشه سعی داشتم با ضد انقلاب مبارزه کنم تا این افراد کثیف باقیمانده پهلوی را ریشه­‌کن کنم و از شما برادران مسلمان می‌خواهم که به زودی اسلام واقعی را بشناسید و در راه اسلام مبارزه کنید.

فَقاتِلوا الائمۀ الکُفر. بِکُشید سردمداران کفر را و باز هم این نصیحت را از من بپذیرید که به رهبر انقلاب، رهبری که همیشه در راه اسلام مبارزه کرده، رهبری که با ایمان کامل پشتیبان مستضعفان است، رهبری که کم ‌نظیر است، و از او سرپیچی نکنید و اگر کسی از او سرپیچی کند و بمیرد، خدا او را در روز قیامت به عذاب دچار خواهد کرد. پدر و مادر، برادر و خواهران عزیزم! هیچ موقع برای من گریه نکنید و ناراحت نباشید و افتخار کنید، سربلند باشید که در راه اسلام عزیز کشته شده­ام و به خدا قسم یاد می‌کنم من اگر هزار جان هم می‌ داشتم در راه اسلام عزیز فدا می‌کردم و فکر نکنید که پاسداران
بی­‌خود کشته می‌شوند، بلکه این پاسداران بودند و هستند که مملکت ایران و اسلام را تا به حال با رهبری بزرگ همچون امام خمینی و امت بزرگ ایران زنده و پیروز نگه داشته­اند و شما هم برای اسلام فداکاری کنید؛ به هر وسیله­‌ای که می‌توانید و این بهترین سرمایه‌ای است برای شما از برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماهشهر می­خواهم که به پدر و مادر عزیزم بگویند خلیل گفته که پیش برادر غلامرضا، اولین شهید سپاه، دفن کنند.

والسلام علیکم و رحمه ­الله و برکاته