حسن بوشهری دلباری

حسن بوشهري دلباری، در ششم دی 1343 در بندر امام خمينی، از توابع بندر ماهشهر، ديده به جهان گشود و در نهم آذر1360 به شهادت رسید.

حسن بوشهری دلباریحسن بوشهری دلباری، فرزند غلامحسین، در ششم دی ۱۳۴۳ در بندر امام خمینی، از توابع بندر ماهشهر، دیده به جهان گشود.

حسن تا دوم راهنمایی درس خواند، آنگاه به عضویت بسیج سپاه پاسداران ماهشهر درآمد و از آن طریق به جبهه جنگ اعزام گردید. او در نهم آذر۱۳۶۰، در منطقه بستان، با سمت آر.پی.جی زن بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر شهید حسن بوشهری را در گلزار شهدای ماهشهر به خاک سپردند(سن شهید: ۱۷ سال)

 

وصیت­‌نامه

 

بسمه تعالی

اَلَّذینَ یُقاتِلونَ فِی سَبیل­الله وَالَّذینَ کَفَروا تُقاتِلونَ فِی سَبیل­الطّاغوت

سلام بر رهبر کبیر انقلاب اسلام ما امام خمینی و سلام ما بر تمامی شهدای اسلام که جان خود را فدای این انقلاب کردند و سلام بر مردم مبارز ایران و سلام بر تمامی مسلمانان دنیا.

به عنوان یک پاسدار انقلاب از مردم و برادرانم می­خواهم که بعد از شهادت من را همان را ادامه دهند و این انقلاب بزرگ را به ثمر برسانند و نگذارند که خون این شهدا پایمال شود و چند کلمه­ای هم با پدر عزیزم و برادر خوبم دارم و آن این است از پدر عزیزم می­خواهم که هیچ ناراحت من نباشد و باید افتخار کند که پسرش را در راه اسلام از دست داده و از خواهران خوبم می­خواهم که مثل زینب (ع) عمل کنند و راه برادرانش را ادامه دهند و از برادران خوبم می­خواهم که آنها هم مثل من عمل کنند.

پدر و خواهر و برادر عزیز اگر از من خطائی دیدید من را ببخشید. دیگر عرضی ندارم.

برادر شما حسن بوشهری