نوروز بنی سعید

نوروز بني­‌سعيد، در يکم شهريور 1342 در روستاي حاجي چراغ، از توابع شهرستان رامهرمز، متولد شد و در بيست و هفتم تير 1367 به شهادت رسید.

نوروز بنی­‌سعید، فرزند احمد، در یکم شهریور ۱۳۴۲ در روستای حاجی چراغ، از توابع شهرستان رامهرمز، متولد شد. پدرش در شرکت شیمیایی رازی ماهشهر آشپز بود.

دوران کودکی نوروز در روستای حاجی چراغ سپری شد. او را در هفت سالگی در دبستانی در روستای چَم هاشم، که در جوار روستایشان بود، نام‌نویسی کردند و تا سوم دبستان را در همان جا درس خواند. آنگاه برای ادامه تحصیل در کلاس چهارم دبستان، به همراه برادرش، علی، به ماهشهر رفت و تا سوم متوسطه دبیرستان ادامه تحصیل داد.

با فرا رسیدن سن خدمت به ارتش رفت و آموزش نظامی را در پادگان نیروی هوایی ارتش در تهران گذراند و برای ادامه خدمت به سایت موشکی آبدانان، در استان ایلام در شهرستان دره شهر رفت.

بعد از اتمام خدمت در سال ۱۳۶۳، به ماهشهر بازگشت. در سال ۱۳۶۵ ازدواج کرد و صاحب یک فرزند پسر شد. در سال ۱۳۶۷ به استخدام شرکت پتروشیمی فارابی ماهشهر درآمد.

نوروز بنی­‌سعید در بیست و هفتم تیر ۱۳۶۷ در اثر بمباران هوایی بندر امام خمینی توسط هواپیماهای عراقی به شهادت رسید. پیکر شهید را در گلزار شهدای ماهشهر به خاک سپردند(سن شهید: ۲۵ سال)