سیف الله جوکار

سيف­‌الله جوکار، در دهم مرداد 1341 در روستاي دِهْمُلا، از توابع هنديجان، زاده شد و در نهم آذر 1360

سیف­‌الله جوکار، فرزند سبحان، در دهم مرداد ۱۳۴۱ در روستای دِهْمُلا، از توابع هندیجان، زاده شد. پدرش کارگر بود.

خانواده سیف­‌الله پس از تولد او به روستای آسیاب از توابع شهرستان امیدیه رفتند و دوران کودکی و دبستان وی در آنجا گذشت. آنان بعد از هشت سال سکونت در آسیاب، به دِهْمُلا برگشتند و در سال ۱۳۵۵، به ماهشهر نقل مکان کردند و سیف­‌الله دوران تحصیلی راهنمایی‌اش را در این شهر گذراند.

با شروع جنگ تحمیلی، او به عضویت سپاه درآمد و در سال ۱۳۶۰، عضو سپاه پاسداران ماهشهر شد و در عملیات طریق­‌القدس که آزادسازی شهر بُستان در خوزستان را در پی داشت، شرکت کرد.

او در نهم آذر ۱۳۶۰، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر شهید را در گلزار شهدای ماهشهر به خاک سپردند(سن شهید: ۱۹ سال).

 

وصیت‌نامه شهید سیف­‌الله جوکار

بِسْمِ ‌الله الرَّحْمنِ الرَّحیم

اِنا لله وَ اِنا اِلَیْهِ راجِعُون

«ما همه از خداییم و به سوی خدا می‌رویم»

با سلام و درود به خمینی روح ‌ خدا که ما را از زیر یوغ استعمار و استثمار بیرون آورد. ای خدا، ای خداوند! از عمرم بگیر و به لحظه لحظه عمر امام بیفزا. من از پدر و مادر و دیگر خواهران و برادران می‌خواهم که اگر اشتباهی کردم مرا ببخشند. ای برادر پاسدار می‌دانی که چه چیزی روی پیراهن شما نوشته شده و مسئولیت تو را بیشتر کرده. پس بکوش که نزد خدا روسفید باشی. درود بر برادران پاسدار و بسیج که جبهه‌ها را محکم
گرفته‌اند و هر روز با حمله‌های خود کاخ سفید را به لرزه درمی‌آورند.

ای ملت جان بر کف! کجایند آنان ‌که می‌خواستند ایران را سه روزه بگیرند و کجایند آنان ‌که شعار مقاومت می‌دادند. ای ملت قهرمان! اسلام متکی به شخص نیست. اگر بخواهند این انقلاب را به نابودی و فنا بکشانند، باید ۳۶ میلیون نفر را ترور کنند.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

والسلام علیکم و رحمه ‌الله و برکاته

۱۶/۶/۶۰ جوکار

ضمناً من را پیش برادرانم در ماهشهر به خاک بسپارید.